یکی از مهمترین ابزاری که هر سئوکار یا صاحب سایتی باید با آن آشنایی داشته باشد,ابزار Ahref می باشد که برای آنالیز رقبا و همچنین سایت شما به کار می رود.پس با ما همراه باشید و مقاله "آموزش کار با سایت Ahref.com".

 

این سایت در نسخه رایگان خود به شما اجازه می دهد که تعدادی از بک لینک های رقبای خود را بررسی کنید و در کنار آن امتیاز دامنه (Domain Rating) که از طرف خود سایت Ahref به آن داده شده است را مشاهده کنید.

عوامل تاثیر گذار روی امتیاز دامنه

یک سری عوامل در بالا رفتن امتیاز دامنه تاثیر دارند که عبارتند از : تعداد بک لینک ها و کیفیت بک لینک ها.تعداد بک لینک ها منظور این است که چه تعداد آی پی مختلف به سایت شما لینک می دهند.برای چک کردن ای پی سایت می توانید از این ابزار استفاده کنید.

برای بالا بردن تعداد بک لینک باید در ابتدا به صورت دستی این کار را انجام دهید و بعد از مدتی با خرید رپرتاژ آگهی و بک لینک های با کیفیت, امتیاز دامنه را افزایش دهید.هر چقدر امتیاز دامنه شما بالاتر باشد, شانس اینکه در نتایج جستجو دیده شوید بیشتر می شود.

 

آنالیز بک لینک رقبا

یکی دیگر از کارهایی که می توانید با ابزار Ahref انجام دهید,دیدن بیش از 100 بک لینک با کیفیت سایت هدف است.این سایت بک لینک ها را بر اساس 4 معیار مختلف نشان می دهد : 1.Traffic (ترافیکی که از آن لینک به دست آوردید) 2.Referring Domains (تعداد ای پی هایی که به آن سایت بک لینک داده اند) 3.UR (امتیاز لینک) 4.DR (امتیاز دامنه)

برای دیدن بک لینک فقط کافیست روی لینک سمت چپ کلیک کنید تا به صفحه مورد نظر برسید.در این لیست معمولا بک لینک های رایگان نیز پیدا می شود که می توانید برای سایت خود استفاده کنید.هر چقدر پایین تر بروید از کیفیت بک لینک ها کاسته می شود.همچنین در سمت راست می توانید صفحات فرود به همراه انکرتکست را مشاهده کنید.